My Blog List

Tuesday, May 10, 2016

                         သမၼာက်မ္းစာေလ့လာျခင္း  
                               အသစ္ေမြးဖြားျခင္း

 ၁။လူတို ့၏ဇာတိပကတိအေျခအေနအဘယ္သို ့နည္း။
အဘယ္ေၾကာင့္နည္းဟူမူကား၊လူအေပါင္းတို ့သည္ဒုစရိုက္ကိုျ႔ပဳ၍ ဘုရားသခင္ေရွ ့ေတာ္၌ အသေရပ်က္
ၾကျပီ။ ေရာမၾသ၀ါဒစာ ၃း၂၃။
သင္တို့သည္အထက္ကေလာကီတရားသို့လိုက္၍အာကာသေကာင္းကင္၏တန္ခိုးကိုအစိုးရေသာမင္းတည္း
ဟူေသာျငင္းဆန္ေသာသူတို့၌ျပဳျပင္ေသာ၀ိညာဥ္၏အလိုႏွင့္အညီ၊ဒုစရိုက္အျပစ္တို့၌ က်င္လည္ၾက၍၊ထိုဒု
စရိုက္အျပစ္၌ေသလွ်က္ရွိေနေသာသင္တို ့ကိုပင္ ဘုရားသခင္သည္အသက္ရွင္ေစေတာ္မူျပီ။ထိုျငင္းဆန္
ေသာသူတို့ႏွင့္တကြငါတို ့ရွိသမွ်သည္အထက္ကကိုယ္ကာယ၏အလိုသို့၎၊စိတ္၏အလိုသို ့၎လိုက္သျဖင့္
ကာမဂုဏ္တို့၌က်င္လည္သည္ျဖစ္၍ၾကြင္းေသာသူတို ့ကဲ့သို ့ပင္ပကတိအတိုင္းအမ်က္ေတာ္ကိုခံရေသာသူ
ျဖစ္ၾက၏။ ဧဖက္ၾသ၀ါဒစာ ၂း၁-၃။

၂။ဘုရားသခင္ကိုဖူးေတြ့ဖို ့အခြင့္အဘယ္သူသာရသနည္း။
စိတ္ႏွလံုးႏွိမ့္ခ်ေသာသူတို ့သည္ မဂၤလာရွိၾက၏။အေၾကာင္းမူကား ထိုသူတို ့သည္ဘုရားသခင္ကိုျမင္ရၾက
လတၱံ့ ့။ရွင္မႆဲခရစ္၀င္ ၅း၈။

၃။လူ၌ရွိေသာအေျခအေနကိုလူသည္ကိုယ္တိုင္က်ိဳးစားျခင္းအားျဖင့္ေျပာင္းလဲႏိုင္သေလာ။
အဲသေယာပိလူသည္ မိမိအသေရ၏အဆင္းကို၎၊က်ားသစ္သည္မိမိအကြက္က်ားတို ့ကို၎ေျပာင္းလဲနိုင္
သေလာ။ေျပာင္းလဲနိုင္လွ်င္အျပစ္ကိုျ႔ပဳေလ့ရွိေသာသူတို ့သည္အျပစ္ကိုမျပဳျခင္းငွါတတ္နိုင္ၾကလိမ့္မည္။
ေယရမိအနာဂတၱိက်မ္း ၁၃း၂၃။

၄။သို့ျဖစ္လွ်င္လူကိုဘုရားသခင္အထံေတာ္သို ့ဘယ္ကဲ့သို ့ပို့ေဆာင္နိုင္သနည္း။ 
ငါတို ့ကိုဘုရားသခင္နိုင္ငံေတာ္သို ့ပို ့ေဆာင္ျခင္းငွါေျဖာင့္မတ္ေတာ္မူေသာသူသည္မေျဖာင့္မတ္ေသာသူ
တို ့အတြက္အျပစ္မ်ားေၾကာင့္တခါခံေတာ္မူ၏။ ရွင္ေပတရုၾသ၀ါဒစာ ပဌမေစာင္ ၃း၁၈။

၅။ခရစ္ေတာ္မစျခင္းမပါဘဲ ဘုရားသခင္ထံေတာ္သို ့ေရာက္ရန္ လူသည္ဘယ္မွ်ေလာက္တိုးတက္နိုင္
သနည္း။
ငါသည္စပ်စ္ႏြယ္ပင္ျဖစ္သည္။သင္တို ့သည္အခက္မ်ားျဖစ္ၾက၏အၾကင္သူသည္ငါ၌တည္၍ငါသည္လည္း
သူ၌တည္၏။ထိုသူသည္မ်ားစြာေသာအသီးကိုသီးတတ္၏။ငါႏွင့္ကြာလွ်င္သင္တို ့သည္အဘယ္အမႈကိုမွ်မ
တတ္နိုင္ၾက။ရွင္ေယာဟန္ခရစ္၀င္ ၁၅း၅။

၆။လူသည္ခရစ္ေတာ္၌ရွိေသာအခါ ဘာျဖစ္သနည္း။
လူမည္သည္ကားခရစ္ေတာ္ရွိလွ်င္အသစ္ျပဳျပင္ေသာသတၱ၀ါျဖစ္၏။ေဟာင္းေသာအရာတို ့သည္ေျပာင္းလဲ
၍ခပ္သိမ္းေသာအရာတို ့သည္အသစ္ျဖစ္ၾကျပီ။ ေကာရိ ႏၱဳၾသ၀ါဒစာ ဒုတိယေစာင္ ၅း၁၇။

၇။လူသတၱ၀ါသစ္မျဖစ္မွီ ဘာျဖစ္ရမည္နည္း။
အထက္ပညတ္တရားမရွိသျဖင့္ငါသည္အသက္ရွင္၏။ပညတ္တရား ေပၚေသာအခါအျပစ္တရားသည္ရွင္ျပန္
၏။ ငါလည္းေသ၏။ေရာမၾသ၀ါဒစာ ၇း၉။

၈။ေပါလုသည္ ဘယ္ကမွေသသနည္း။
အျပစ္တရားမွစုေတ့ေသာသူတို ့သည္ ထိုတရား၌အဘယ္သို ့ရွင္ရဦးမည္နည္း။ေရာမၾသ၀ါဒစာ ၆း၂။

၉။အျပစ္သည္ ေပါလုကိုဘယ္အရာအားျဖင့္သတ္သနည္း။
အျပစ္တရားသည္ ပညတ္တရားအားျဖင့္ အခြင့္ရလွ်င္ ငါ့ကိုလွည့္ျဖား၍ ထိုအရာအားျဖင့္ ငါ့ကိုသတ္ေလ
၏။ ေရာမၾသ၀ါဒစာ ၇း၁၁။

၁၀။အျပစ္သည္သတ္ဖို ့ရန္တန္ခိုးကို ဘယ္ကရသနည္း။
ေသမင္း၏လက္နက္ကား အျပစ္ေပတည္း။အျပစ္၏တန္ခိုးကား ပညတ္တရားေပတည္း။ ေကာရိ ႏၱဳၾသ၀ါဒ
စာ ပဌမေစာင္ ၁၅း၅၆။ 

၁၁။ေနာင္တရျခင္းတည္းဟူေသာ အသစ္ေမြးဖြားျခင္းအေၾကာင္းကို ကယ္တင္ေတာ္မူေသာအရွင္သည္
အဘယ္သို ့က်ပ္တည္းစြာ မိန့္ ေတာ္မူသနည္း။
ေယရႈက ဒုတိယေမြးျခင္းကို မခံေသာသူမည္သည္ကား ဘုရားသခင္၏နို္င္ငံေတာ္ကို မျမင္ရဟု ငါအမွန္
အကန္ဆိုသည္ဟု ျပန္၍မိန့္ေတာ္မူ၏။ ရွင္ေယာဟန္ခရစ္၀င္ ၃း၃။

၁၂။ ဒုတိယေမြးျခင္းသည္ ဘယ္နည္းအားျဖင့္ ျဖစ္ေစသနည္း။
သင္တို ့သည္ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးတတ္ေသာ မ်ိဳးေစ့အားျဖင့္ ျဖစ္ပြားသည္မဟုတ္၊မေဖာက္ျပန္မပ်က္စီး
တတ္ေသာမ်ိဳးေစ့တည္းဟူေသာ အသက္ရွင္၍ အစဥ္အျမဲတည္ေတာ္မူေသာ ဘုရားသခင္၏ႏႈတ္ထြက္
တရားေတာ္အားျဖင့္ ျဖစ္ဘြားေသာေၾကာင့္ ညီအကိုမ်ားကိုခ်စ္ေယာင္မေဆာင္ အမွန္ခ်စ္ျခင္းလိုငွါ စိတ္ထဲ
မွာ သမၼာတရားကို နားေထာင္လွ်က္ ကိုယ္စိတ္ႏွလံုးကို စင္ၾကယ္ေစျပီးသည္ႏွင့္အညီ စင္ၾကယ္ေသာစိတ္
ႏွင့္ အခ်င္းခ်င္းအားၾကီးေသာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာရွိၾကေလာ ့။ ရွင္ေပတရုၾသ၀ါဒစာ ပဌမေစာင္ ၁း၂၂-၂၃။

၁၃။ဤကဲ့သို ့ျဖစ္ဘြားျခင္းအေၾကာင္းကို က်ြ ႏု ္ပ္တို ့စံုလင္စြာ နားလည္နိုင္သေလာ။
ေလသည္အလိုရွိတိုင္းသြားလာ၏။ေလ၏အသံကိုသင္သည္ၾကားရေသာ္လည္း အဘယ္အရပ္ကျဖစ္သည္ 
ဘယ္အရပ္သို ့သြားသည္ကို မသိနိုင္။ထိုနည္းတူ ၀ိညာဥ္ေတာ္ ေမြးေသာသူျဖစ္သည္ဟု မိန့္ေတာ္မူ၏။
ရွင္ေယာဟန္ခရစ္၀င္ ၃း၈။

၁၄။၀ိညာဥ္ေတာ္ေမြးေသာသူသည္ ဇာတိပကတိ အက်င့္တို ့ကို က်င့္လွ်က္ေနနိုင္သေလာ။
ဇာတိပကတိေမြးေသာအရာသည္ဇာတိပကတိျဖစ္သည္။၀ိညာဥ္ေတာ္ေမြးေသာအရာသည္ ၀ိညာဥ္ျဖစ္၏။
ရွင္ေယာဟန္ခရစ္၀င္ ၃း၆။
ဇာတိပကတိ၇ွိေသာသူတို ့သည္ ဇာတိပကတိႏွင့္စပ္ဆိုင္ေသာ အရာတို ့ကိုစြဲလမ္းေသာ စိတ္သေဘာရွိၾက
၏။ ေရာမၾသ၀ါဒစာ ၈း၅-၆။

၁၅။ဤအေၾကာင္းႏွစ္ပါးတို ့သည္ တပါးႏွင့္တပါးသေဘာ တူညီသေလာ။
အေၾကာင္းမူကား ဇာတိပကတိႏွင့္ ၀ိညာဥ္ပကတိသည္ တပါးႏွင့္တပါး ဆန့္က်င္ေသာ အလိုရွိ၏။တပါးႏွင့္
တပါးဆန့္က်င္ဘက္ျဖစ္၍ သင္တို ့သည္ က်င့္ခ်င္ေသာအက်င့္ကို မက်င့္နိုင္ၾက။ဂလာတိၾသ၀ါဒစာ ၅း၁၇။

၁၆။ဇာတိပကတိ အက်င့္တို ့သည္ ဘယ္အက်င့္မ်ိဳးျဖစ္ၾကသနည္း။
ဇာတိပကတိအက်င့္တို ့သည္ ထင္ရွားၾက၏။ထို ့အက်င့္တို ့မူကား၊သူ ့မယားကိုျပစ္မွားျခင္း၊မတရားေသာ
ေမထံုမွီ၀ဲျခင္း၊ညစ္ညူးစြာက်င့္ျခင္း၊ကိေလသာက်ဴးလြန္ျခင္း၊သူတပါးကိုျပဳစားျခင္း၊ရန္ျငိဳးဖြဲ ့ျခင္း၊ရန္ေတြ ့ျခင္း၊
ဂုဏ္ျပိုင္ျခင္း၊အမ်က္ထြက္ျခင္း၊ျငင္းခုံျခင္း၊အခ်င္းခ်င္းကြဲျပားျခင္း၊သင္းခြဲျခင္း၊သူ ့အက်ိဳးကိုျငဴစူျခင္း၊လူအသက္
သတ္ျခင္း၊ယစ္မ်ိဳးကိုေသာက္ၾကဴးျခင္း၊ပြဲလုပ္ျခင္းမွစ၍၊ထိုသို ့ေသာအက်င့္ေပတည္း။ ဂလာတိၾသ၀ါဒစာ
၅း၁၉-၂၁။

၁၇။၀ိညာဥ္ပကတိအက်ိဳးသည္ ဘယ္လကၡဏာမ်ားကိုထင္ရွားေစသနည္း။
၀ိညာဥ္ပကတိ အက်ိဳးမူကား၊ခ်စ္ျခင္း၊၀မ္းေျမာက္ျခင္း၊ျငိမ္သက္ျခင္း၊စိတ္ရွည္ျခင္း၊ေက်းဇူးျပဳျခင္း၊ေကာင္း
ျမတ္ျခင္း၊သစၥာေစာင့္ျခင္း၊ႏူးညံ့သိမ္ေမြ ့ျခင္း၊ကာမဂုဏ္ခ်ဳပ္တည္းျခင္းေပတည္း။ ဂလာတိၾသ၀ါဒစာ၅း၂၂-၂၃။

၁၈။လူသည္ဒုတိယ ေမြးဖြားျခင္းကိုခံျပီးမွဘယ္ကဲ့သို ့က်င့္မည္နည္း။
ဘုရားသခင္သည္ ေျဖာင့္မတ္ေတာ္မူသည္ကိုသင္တို ့သိလွ်င္ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းတရားကို က်င့္ေသာသူမည္
သည္ကားဘုရားသခင္ျဖစ္ ဘြားျမင္ေစေတာ္မူေသာသူျဖစ္သည္ကိုသိရၾက၏။ရွင္ေယာဟန္ၾသ၀ါဒစာ
ပဌမစာ ၂း၂၉။

၁၉။ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကိုဘယ္မွာေတြ ့ရသနည္း။
အလံုးစံုေသာပညတ္ေတာ္တို ့သည္ ေျဖာင့္မတ္ပါသည္ျဖစ္၍ အက်ြႏု ္ပ္၏ လွ်ာသည္ ေဖၚျပေတာ္မူခ်က္ကို
သီခ်င္းဆိုရပါမည္။ ဆာလံက်မ္း ၁၁၉း၁၇၂။

၂၀။သို ့ျဖစ္လွ်င္ ဘုရားသခင္ျဖစ္ ဘြားေစေတာ္မူေသာသူသည္ အျပစ္ႏွင့္အဘယ္သို ့ဆိုင္သနည္း။
ယခုသင္တို ့ရွက္ေၾကာက္ေသာ ထိုအက်င့္တို ့ကိုက်င့္စဥ္အခါ အဘယ္အက်ိဳးကို ရၾကသနည္း။ထိုသို ့
ေသာအက်င့္သည္ ေသျခင္း၌လမ္းဆံုးသတည္း။ေရာမၾသ၀ါဒစာ ၆း၂၁။
ဆိုးညစ္ေသာအမႈကိုစက္ဆုပ္ရြံရွာၾကေလာ့။ေကာင္းမြန္ေသာအမႈကိုမွီ၀ဲ ဆည္းကပ္ၾကေလာ့။ ေရာမ
ၾသ၀ါဒစာ ၁၂း၉။
ထို ့ေၾကာင့္၊သင္တို ့သည္ဘုရားသခင္၏ေက်းဇူးေတာ္ကိုျမည္းစမ္းၾကသည္ျဖစ္၍၊အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ မနာလို
ျခင္း၊လွည့္ျဖားျခင္း၊လ်ိဳ့၀ွက္ျခင္း၊ျငဴစူျခင္း၊ကဲ့ရဲ့ျခင္းရွိသမွ်ကိုပယ္ရွား၍၊ကယ္တင္ျခင္းအလိုငွါ၊ႏႈတ္ထြက္တ
ရားေတာ္၏ႏီု ့စစ္အားျဖင့္ ၾကီးပြားမည္အေၾကာင္း၊ဘြားစေသာသူငယ္ကဲ ့သို ့ထိုတရားနို ့ကိုအလြန္လိုခ်င္
ေသာစိတ္ရွိၾကေလာ့။ရွင္ေပတရုၾသ၀ါဒစာ ပဌမေစာင္ ၂း၁-၃။

၂၁။ေပါလုသည္ ေျပာင္းလဲေသာအခါ အျပစ္တရားလက္မွ ဘယ္ကဲ့သို ့ကယ္တင္ျခင္းရသနည္း။
ေယရႈခရစ္၌တည္၍ အသက္ရွင္ေစေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္၏တရားသည္ အျပစ္တရား၏လမ္းမွလည္းေကာင္း၊
ေသျခင္းတရား၏လက္မွလည္းေကာင္း ငါ့ကိုကယ္လႊတ္ျပီ။  ေရာမၾသ၀ါဒစာ ၈း၂။ 
မွတ္ခ်က္။  ။(၁) အျပစ္တရားႏွင့္ ေသျခင္းတရားသည္ လူ၏မေျပာင္းလဲနိုင္ေသာ အျဖစ္သနစ္ျဖစ္သည္။
ထိုအျဖစ္သနစ္သည္လူအားဆက္ကာ ဆက္ကာ တရားေတာ္ကို လြန္ၾကဴးဖို ့ရန္တိုက္တြန္းသည္။
(၂ ) က်ြႏု ္ပ္တို ့ကိုအျပစ္တရားမွ ကယ္လႊတ္ေသာ ေယရႈခရစ္၌တည္၍ အသက္ရွင္ေစေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္
၏တရား သည္ခရစ္ေတာ္ေပးေသာစိတ္သေဘာသစ္ျဖစ္သည္။ထိုစိတ္သေဘာအားျဖင့္ က်ြႏု ္ပ္တို ့သည္
အျပစ္မွလွည့္၍ ၎းအျပစ္ကိုေအာင္ျမင္ေစသည္။ဤ(၁) ႏွင့္ ( ၂ ) အေၾကာင္း၂ပါးတို ့၌ ဘုရားသခင္၏ပညတ္ေတာ္ၾကီးသည္စံျဖစ္၏။ပညတ္သည္လူကို(၁) အေၾကာင္း၌အျပစ္အေလွ်ာက္စီရင္
သည္။(၂)အေၾကာင္း၌လူအား ဘုရားသခင္ေပးေတာ္မူေသာေျဖာင့္မတ္ျခင္းတရားကိုသက္ေသခံသည္။
ယခုမူကား ပညတၱိက်မ္းႏွင့္အနာဂတၱိက်မ္းတို ့သည္သက္ေသခံသည္ႏွင့္အညီ၊ပညတ္တရားႏွင့္မစပ္ဆိုင္
ေသာဘုရားသခင္၏ေျဖာင့္တ္ျခင္းတရားတည္းဟူေသာ၊ေယရႈခရစ္ကိုယံုၾကည္ျခင္းအားျဖင့္၊ယံုၾကည္
ေသာသူအေပါင္းတို ့အဘို ့ျဖစ္၍၊ထိုသူအေပါင္းတို ့အေပၚသို ့ေရာက္ေသာဘုရားသခင္၏ေျဖာင့္မတ္
ျခင္းတရားသည္ထင္ရွားခဲ ့ျပီ။ ေရာမၾသ၀ါဒစာ ၃း၂၁-၂၂။

၂၂။အျပစ္တရားႏွင့္ေသျခင္းတရားလက္မွလႊတ္ေသာအခါလူသည္ဘယ္အေျခသို ့ေရာက္သနည္း။
ဘုရားသခင္ကယ္လႊတ္ေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ေယရႈခရစ္၌တည္၍ ဇာတိပကတိအတိုင္းကိုမက်င့္ ၊၀ိညာဥ္
ပကတိအတိုင္းက်င့္ေသာသူတို ့သည္အျပစ္စီရင္ျခင္းႏွင့္လႊတ္ၾက၏။ ေရာမၾသ၀ါဒစာ ၈း၁။

၂၃။အသစ္ေမြးဘြားျခင္းသည္ က်ြႏု ္ပ္တို ့အား၊ဘယ္အသက္မ်ိဳးႏွင့္ ရွင္ေစသနည္း။
ထိုနည္းတူသင္တို ့သည္အျပစ္တရားႏွင့္ဆိုင္ေသာအရာ၌ကားအေသျဖစ္သည္ဟူ၍၎၊ဘုရားသခင္ႏွင့္ဆိုင္
ေသာအရာ၌ကားငါတို့သခင္ေယရႈခရစ္အားျဖင့္ အသက္ရွင္သည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ကိုယ့္ကိုကိုယ္ထင္
မွတ္ၾကေလာ့ ။ေရာမၾသ၀ါဒစာ၆း၁၁။

၂၄။ဘုရားသခင္အမွန္ျဖစ္ ဘြားေစေသာသူသည္ ဘာလုပ္တတ္သနည္း။
ခ်စ္သူတို ့၊ငါတို ့သည္အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ၾကကုန္အံ့။အေၾကာင္းမူကားခ်စ္ျခင္းေမတၱာသည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္စပ္
ဆိုင္၏။ခ်စ္တတ္ေသာသူမည္သည္ကား ဘုရားသခင္ျဖစ္ဘြားေစေတာ္မူေသာ သူျဖစ္၏။ ရွင္ေယာဟန္
ၾသ၀ါဒစာ ပဌမေစာင္ ၄း၇။

၂၅။ဒုတိယေမြးျခင္းကိုခံေသာသူသည္ဘာကိုေအာင္ျမင္သနည္း။
ဘုရားသခင္၏သားျဖစ္ေသာသူမည္သည္ကား ေလာကကိုေအာင္တတ္၏။ေလာကကိုေအာင္ျခင္းအေၾကာင္း
မူကား ငါတို ့၏ယံုၾကည္ျခင္းေပတည္း။ရွင္ေယာဟန္ၾသ၀ါဒစာ ပဌမေစာင္ ၅း၄။