My Blog List

Friday, May 13, 2016

                      
                           သမၼာက်မ္းစာေလ့လာျခင္း
                           သန္ ့ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္

 ၁။ခရစ္ေတာ္သည္ေကာင္းကင္ဘံုသို ့တက္ၾကြေတာ္မမူမွီ အသင္းေတာ္အားအဘယ္သို ့ကတိထားေတာ္မူ
သနည္း။
ငါအမွန္အကန္ဆိုသည္ကား ငါသြားလွ်င္သင္တို ့က်ိဳးရွိလိမ့္မည္။အေၾကာင္းမူကား ငါမသြားလွ်င္ သန့္ရွင္း
ေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္ဆရာသည္ သင္တို ့ဆီသို ့မလာ။ငါသြားလွ်င္ ထိုသူကိုသင္တို ့ဆီသို ့ငါေစလႊတ္မည္။
ရွင္ေယာဟန္ခရစ္၀င္ ၁၆း၇။

၂။၎သန့္ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္ဆရာသည္ အဘယ္သူနည္း။
ခမည္းေတာ္ထံမွထြက္လာ၍ သမၼာတရားႏွင့္ျပည့္စံုေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္တည္းဟူေသာခမည္းေတာ္ထံမွသင္
တို ့ဆီသို ့ငါေစလႊတ္လတၱံ ့ေသာအားေပးႏွစ္သိမ့္ဆရာသည္ေရာက္လာေသာအခါ ငါ၏အေၾကာင္းကိုသက္
ေသခံလိမ့္မည္။ ရွင္ေယာဟန္ခရစ္၀င္ ၁၅း၂၆။
သမၼာတရားႏွင့္ျပည့္စံုေသာထို၀ိညာဥ္ေတာ္သည္ေရာက္လာေသာအခါသမၼာတရားကိုသင္တို ့အားအၾကြင္း
မဲ့သြန္သင္ျပသလိမ့္မည္။ထို၀ိညာဥ္ေတာိသည္ကိုယ္အလိုအေလွ်ာက္ေဟာေျပာမည္မဟုတ္။ၾကားသမွ်တို့
ကိုေဟာေျပာလိမ့္မည္။ေနာင္လာလတံ့ေသာအရာတို ့ကိုလည္းသင္တို့အားေဖာ္ျပလိမ့္မည္။ရွင္ေယာဟန္
ခရစ္၀င္ ၁၆း၁၃။
ဂတိေတာ္အခ်က္ဟူမူကားေယာဟန္သည္ေရ၌ဗတၱိဇံကိုေပး၏။သင္တို့သည္မၾကာျမင့္မွီသန့္ရွင္းေသာ၀ိ
ညာဥ္ေတာ္၌ဗတၱိဇံကိုခံရၾကလိမ့္မည္ဟုမိန့္ေတာ္မူ၏။ တမန္ေတာ္၀တၱဳ ၁း၅။

၃။၀ိညာဥ္ေတာ္သည္ဘာအမႈေဆာင္ရြက္သနည္း။
ခမည္းေတာ္သည္ငါ့အတြက္ေၾကာင့္ ေစလႊတ္ေတာ္မူေသာအားေပးႏွစ္သိမ့္ဆရာတည္းဟူေသာ သန့္ရွင္း
ေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္သည္သင္တို ့အားခပ္သိမ္းေသာအရာတို ့ကိုျပသသြန္သင္ေတာ္မူ၍ငါေျပာခဲ့သမွ်ေသာ
စကားတို ့ကိုမွတိမိေသာညာဥ္ကိုသင္တို့အားေပးေတာ္မူမည္။ရွင္ေယာဟန္ခရစ္၀င္ ၁၄း၂၆။
ဥပဇၥ ်ာယ္ ဆရာသည္ေရာက္လာလွ်င္၊ဒုစရိုက္အျပစ္ကို၎၊အျပစ္ကင္းျခင္းကို၎၊အျပစ္စီရင္ျခင္းကို၎၊
ေလာကီသားတို့အားထင္ရွားစြာေဖာ္ျပမည္။ငါ့ကိုမယံုၾကည္ၾကေသာေၾကာင့္ ဒုစရိုက္အျပစ္ကိုေဖာ္ျပမည္။
ငါသည္ခမည္းေတာ္ထံသို ့သြားမည္ျဖစ္၍၊သင္တို ့သည္ေနာက္တဖန္ငါ့ကိုမေတြ ့မျမင္ရေသာေၾကာင့္ အ
ျပစ္ကင္းျခင္းကိုေဖာ္ျပမည္။ဤေလာကိုအစိုးရေသာမင္းသည္အျပစ္စီရင္ျခင္းကိုခ့ရေသာေၾကာင့္အျပစ္စီ
ရင္ျခင္းကိုေဖာ္ျပမည္။သင္တို့အားငါေျပာစရာစကားအမ်ားရွိေသာ္လည္း၊သင္တို့သည္မခံနိုင္ၾက။သမၼာတရား
ႏွင့္ျပည့္စံုေသာထို၀ိညာဥ္ေတာ္သည္ ေရာက္လာေသာအခါ ၊သမၼာတရားကိုသင္တို ့အားအၾကြင္းမဲ့သြန္သင္
ျပသလိမ့္မည္။ထို၀ိညာဥ္ေတာ္သည္ကိုယ္အလိုအေလွ်ာက္ေဟာေျပာမည္မဟုတ္။ၾကားသမွ်တို ့ကိုေဟာ
ေျပာလိမ့္မည္။ေနာင္လာလတံ့ေသာအရာတို ့ကိုလည္းသင္တို ့အား၊ေဘာ္ျပလိမ့္မည္။ထိုသူတို့သည္ငါ့ဘုန္း
ကိုထင္ရွားေစလိမ့္မည္အေၾကာင္းမူကား ၊ငါႏွင့္စပ္ဆိုင္ေသာ အရာကိုယူ၍သင္တို ့အားေဖာ္ျပလိမ့္မည္။
ရွင္ေယာဟန္ခရစ္၀င္ ၁၆း၈-၁၄။

၄။၀ိညာဥ္ေတာ္၌ ဘာအလုပ္ရွိေသးသနည္း။
ငါတို့ကိုကယ္တင္ေတာ္မူသေသာ အရွင္ဘုရားသခင္၏ေစတနာေတာ္ႏွင့္ လူတို့ကိုခ်စ္ေတာ္မူေသာေမတၱာ
ေတာ္သည္ေပၚထြန္းေသာအခါငါတို့က်င့္ေသာေျဖာင့္မတ္ျခင္းအက်င့္အားျဖင့္မဟုတ္ဘဲမိမိသနားျခင္းဂရု
ဏာေတာ္နွင့္အညီဒုတိယေမြးျခင္းႏွင့္ဆိုင္ေသာေဆးေၾကာျခင္းအားျဖင့္၎၊သန့္ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္
၏အသစ္ျပဳျပင္ျခင္းအားျဖင့္၎၊ငါတို့ကိုကယ္တင္ေတာ္မူ၏။ငါတို ့ကိုကယ္တင္ေသာအရွင္ေယရႈခရစ္အား
ျဖင့္ငါတို့အေပၚသို ့ထို၀ိညာဥ္ေတာ္ကိုၾကြယ္၀စြာသြန္းေလာင္းေတာ္မူ၏။အေၾကာင္းမူကား၊ငါတို့သည္ဘုရား
သခင္၏ေက်းဇူးေတာ္အားျဖင့္ေျဖာင့္မတ္ရာသို့ေရာက္၍ထာ၀ရအသက္ကိုေျမာ္လင့္သည္ႏွင့္အညီအေမြခံ
ျဖစ္ၾကမည္အေၾကာင္းတည္း။တိတုၾသ၀ါဒစာ ၃း၄-၇။
သန့္ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္သည္သန့္ရွင္းေစေတာ္မူေသာႏွစ္သက္ဘြယ္ရာပူေဇာ္သကၠာတည္းဟူေသာ
တပါးအမ်ိဳးသားတို ့ကိုပူေဇာ္ျခင္းငွါငါသည္ဘုရားသခင္၏ဧ၀ံေဂလိတရားကိုေဟာေျပာေသာအမႈကိုေဆာင္
ရြက္၍တပါးအမ်ိဳးသားတို့တြင္ေယရႈခရစ္၏အမႈေဆာင္ျဖစ္မည္အေၾကာင္းဘုရားသခင္သည္၌အပ္ေပး
ေတာ္မူေသာေက်းဇူးေတာ္ကိုငါအမွီျပဳ၍၊ညီအကိုတို ့၊သင္တို ့ကိုသတိေပးလွ်က္ရဲ့ရင့္စြာေရးလိုက္ပါ၏။
ေရာမၾသ၀ါဒစာ ၁၅း၁၆။

၅။သန့္ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္သည္ႏႈတ္ထြက္တရားေတာ္ႏွင့္အဘယ္သို့ေတာ္စပ္သနည္း။
ကယ္တင္ျခင္းတည္းဟူေသာသံခေမာက္လံုးကိုလည္းေကာင္း၊ဘုရားသခင္၏ႏႈတ္ကပါဌ္တည္းဟူေသာ
၀ိညာဥ္ေတာ္၏ဓါးကိုလည္းေကာင္းယူၾကေလာ့။ဧဖက္ၾသ၀ါဒစာ ၆း၁၇။

၆။တပည့္ေတာ္တို့အား ထားေသာကတိေတာ္သည္ဘယ္ေသာအခါျပည့္စံုသနည္း။
ငါ့ခမည္းေတာ္၏ကတိရွိသည္အတိုင္း သင္တို့၌ငါျပဳဦးမည္။သို့ျဖစ္၍သင္တို့သည္ေကာင္းကင္ကတန္ခိုးကို
မခံမီတိုင္ေအာင္ေယရုရွလင္ျမိဳ့၌ေနၾကဦးေလာ့ဟု မိန့္ေတာ္မူ၏။ရွင္လုကာခရစ္၀င္ ၂၄း၄၉။
ထိုအခါေလျပင္းမုန္တိုင္းကဲ့သို ့ေသာအသံသည္တခဏျခင္းတြင္ေကာင္းကင္မွလာ၍ထိုသူတို ့ေနထိုင္ေသာ
အိမ္ကိုျဖည့္ေလ၏။ထိုခနျခင္းပင္ကြဲျပားေသာလွ်ာတို ့သည္မီးလွ်ာကဲ့သို ့ထင္၇ွား၍ ထိုသူအသီးသီးတို ့အ
ေပၚ၌တည္ေနၾက၏။ထိုသူအေပါင္းတို ့သည္လည္းသန့္ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္ႏွင့္ျပည့္စံု၍၀ိညာဥ္ေတာ္
သည္ေဟာေျပာျခင္းအခြင့္ကိုေပးေတာ္မူသည့္အတိုင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ဘာသာစကားအားျဖင့္ေဟာေျပာ
ၾက၏။ တမန္ေတာ္၀တၳဳ ၂း၂-၄။

၇။သန့္ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္ကိုဘယ္ေသာအခါ တစ္ဖန္အထူးသျဖင့္ သြန္းေလာင္းေတာ္မူမည္နည္း။
ေနာင္ကာလ၌လူမ်ိဳးတကာတို ့အေပၚသို ့ငါဒ၀ိညာဥ္ေတာ္ကိုငါသြန္းေလာင္းမည္။တမန္ေတာ္၀တၳဳ၂း၁၇။
ပညာကိုလည္းရၾကလိမ့္မည္။ထာ၀ရဘုရားကိုသိျခင္းငွါလိုက္ရွာၾကလိမ့္မည္။ထြက္ေတာ္မူခ်ိန္သည္
နံနက္ကဲ့သို့ျဖစ္လိမ့္မည္။ရြာေသာမိုးႏွင့္၊ေျမေပၚသို ့ရြာေသာေနာက္မိုဃ္းကဲ ့သို ့သက္ေရာက္ေတာ္မူလိမ့္
မည္။ေဟာရွည္အနာဂတၱိက်မ္း ၆း၃။

၈။သန့္ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္သည္ အသင္းေတာ္၌ရွိေၾကာင္း ဘယ္အရာမ်ားအားျဖင့္သိနိုင္သနည္း။
ဆုေက်းဇူးေတာ္အထူးထူးအေထြေထြရွိျငားေသာ္လည္း ၀ိညာဥ္ေတာ္တစ္ပါးတည္းရွိသည္။ေကာရိ ႏၱဳ
ၾသ၀ါဒစာပဌမေစာင္ ၁၂း၄။

၉။က်ြႏု ္ပ္တို ့သည္ ဘာအေၾကာင္းသိအပ္သနည္း။
ညီအကိုတို ့သင္တို ့သည္၀ိညာဥ္ဆုေက်းဇူးမ်ားအေၾကာင္းကို မသိဘဲေနေစျခင္းငွါ ငါအလိုမရွိ။
ေကာရိ ႏၱဳၾသ၀ါဒစာ ပဌမေစာင္ ၁၂း၁။

၁၀။ဆုေက်းဇူးတို ့သည္အဘယ္အရာမ်ားျဖစ္သနည္း။
အဘယ္သို ့နည္းဟူမူကား၊၀ိညာဥ္ေတာ္အားျဖင့္တစ္ေယာက္ေသာသူအား ပညာတရားကိုေပးေတာ္မူ၏
ထို၀ိညာဥ္အားျဖင့္တစ္ေယာက္ေသာသူအားထိုးထြင္းျခင္းတရားကိုေပးေတာ္မူ၏။ထို၀ိညာဥ္ေတာ္အားျဖင့္
တစ္ေယာက္ေသာသူအား ယံုၾကည္ျခင္းကိုေပးေတာ္မူ၏။ထို၀ိညာဥ္ေတာ္အားျဖင့္တစ္ေယာက္ေသာသူ
အား အနာေရာဂါကိုျငိမ္းေစနိုင္ေသာအခြင့္ကိုေပးေတာ္မူ၏။တစ္ေယာက္ေသာသူအားတန္ခိုးကိုျပနိုင္
ေသာအခြင့္ကိုလည္းေကာင္း၊တစ္ေယာက္ေသာသူအားပေရာဖက္ျပဳနိုင္ေသာအခြင့္ကိုလည္းေကာင္း၊တစ္
ေယာက္ေသာသူအားစိတ္၀ိညာဥ္တို ့ကိုပိုင္းျခား၍သိနိုင္ေသာအခြင့္တို ့ကိုလည္းေကာင္း၊တစ္ေယာက္
ေသာသူအားအမ်ိဳးမ်ိဳးေသာဘာသာစကားကို ေျပာနိုင္ေသာအခြင့္ကိုလည္းေကာင္း၊တစေယာက္ေသာသူ
အားထိုဘာသာစကား၏အနက္ကို ေဖၚျပနုိင္ေသာအခြင့္ကိုေပးေတာ္မူ။ ေကာရိ ႏၱဳၾသ၀ါဒစာ ပဌမေစာင္
၁၂း၈-၁၀။

၁၁။အသင္းေတာ္၌ ၎ဆုေက်းဇူးတို ့အလုပ္သည္ဘယ္အရာႏွင့္ ပံုခိုင္းသနည္း။
ဥပမာကား ကိုယ္တခုတည္း၌ အဂၤါအမ်ားရွိသည္ျဖစ္၍ ထိုတခုတည္းေသာကိုယ္အဂၤါအေပါင္းတို ့သည္မ်ား
လွ်က္ႏွင့္ကိုယ္တခုတည္းျဖစ္သကဲ့သို ့ထိုနည္းတူခ၇စ္ေတာ္ျဖစ္၏။ကေၾကာင္းမူကား ယုဒလူျဖစ္ေစ၊ေဟ
သလလူျဖစ္ေစ။က်ြန္ျဖစ္ေစ၊လူလႊတ္ျဖစ္ေစ။ငါတို ့ရွိသမွ်သည္၀ိညာဥ္ေတာ္တပါးတည္းေသာအားျဖင့္၊
တကိုယ္တည္းထဲသို ့ဗတၱိဇံကိုခံၾက၏။ငါတို ့ရွိသမွ်သည္တစိတ္တ၀ိညာဥ္တည္းထဲသို့လည္း ေသက္ၾက
၏။ကိုယ္သည္အဂၤါတခုတည္းရွိသည္မဟုတ္၊အမ်ားရွိသည္ျဖစ္၍ ေျခကငါသည္လက္မဟုတ္ေသာေၾကာင့္
ကိုယ္ႏွင့္မစပ္ဆိုင္ဟုဆိုလွ်င္ ၊ထိုသို ့ဆိုေသာေၾကာင့္မစပ္ဆိုင္သည္မွန္သေလာ။ နားကလည္း၊ငါသည္
မ်က္စိမဟုတ္ေသာေၾကာင့္ကိုယ္ႏွင့္မစပ္ဆိုင္ဟုဆိုွလွ်င္ ၊ထိုသို့ဆိုေသာေၾကာင့္မစပ္ဆိုင္သည္မွန္သေလာ။
တကိုယ္လံုးသည္မ်က္စိျဖစ္လွ်င္ အဘယ္သို ့ၾကားနိုင္မည္နည္း။တကိုယ္လံုးသည္နားျဖစ္လွ်င္ အဘယ္သို ့
နမ္းနိုင္မည္နည္း။ယခုမူကား၊ဘုရားသခင္သည္အလိုေတာ္၇ွိသည္အတိုင္း၊အဂၤါမ်ားအသီးသီးတို ့ကိုကိုယ္
၌စီရင္ခန့္ထားေတာ္မူ၏။ထိုမွတပါးအဂၤါအေပါင္းတို ့သည္အဂၤါတခုတည္းျဖစ္လွ်င္ ကိုယ္သည္အဘယ္မွာ
ရွိလိမ့္မည္နည္း။ယခုတြင္အဂၤါအ်ားရွိလွ်က္ႏွင့္ကိုယ္တခုတည္းရွိ၏။မ်က္စိကသင့္ကိုအလိုမရွိဟု လက္ကို
မဆိုရ။ထိုနည္းတူဦးေခါင္းကသင့္ကိုငါအလိုမရွိဟု၊ေျခတို ့ကိုမဆိုရ။ထိုမွ်မက အားနဲဟန္ရွိေသာအဂၤါတို ့
သည္သာ၍ၾကီးေသာအသေရကိုေပးတတ္၏။တင့္တယ္ျခင္းမရွိေသာအဂၤါတို ့သည္သာ၍ၾကီးေသာတင့္
တယ္ျခင္းကိုခံရၾက၏။တင့္တယ္လွ်က္ရွိေသာအဂါတို ့သည္အျခားေသာတင့္တယ္ျခင္းကိုမလိုၾက။ကိုယ္
ခႏၵာ၌ အခ်င္းခ်င္းကြဲျပားျခင္းမရွိဘဲ။အဂၤါမ်ားတို ့သည္အခ်င္းခ်င္း၊သူကိုကိုယ္ႏွင့္အမွ်သတိျပဳေစျခင္းငွါ
ဘုရားသခင္သည္ကိုယ္ခႏၵာကိုမွ်ေစ၍၊ယုတ္ေသာအဂၤါအား၊သာ၍မ်ားေသာအသေရကိုေပးေတာ္မူ၏။
သို ့ျဖစ္၍အဂၤါတခုတည္းဆင္းရဲျခင္းကိုခံရလွ်င္ အဂၤအေပါင္းတို ့သည္ ဆင္းရဲျခင္းကိုအတူခံရၾက၏။အဂၤါ
တခုသည္ခ်ီးေျမာက္ျခင္းကိုခံရလွ်င္ အဂၤါအေပါင္းတို ့သည္အတူ၀မ္းေျမာက္ၾကရ၏။သင္တို ့သည္ခရစ္
ေတာ္၏ကိုယ္ျဖစ္ၾက၏။ ေကာရိ ႏၱဳၾသ၀ါဒစာ ပဌမေစာင္ ၁၂း၁၂-၂၇။

၁၂။၎ဆုေက်းဇူးတို ့ကိုအသင္းေတာ္တြင္ ဘယ္သူေပးထားသနည္း။ဘယ္ကဲ့သို ့စီစဥ္ထားသနည္း။
ဘုရားသခင္သည္ ပထမအရာ၌တမန္ေတာ္တို ့ကိုလည္းေကာင္း၊ဒုတိယအရာ၌ ပေရာဖက္တို ့ကိုလည္း
ေကာင္း၊တတိယအရာ၌ ဆရာတို ့ကိုလည္းေကာင္း၊ထို ့ေနာက္တန္ခို းျပေသာသူတို ့ကိုလည္းေကာင္း၊
ထို ့ေနာက္အနာေရာဂါကိုျငိမ္းေစေသာအခြင့္ရွိသူကိုလည္းေကာင္း၊သင္းေထာက္တို ့ကိုလည္းေကာင္း၊
စီရင္အုပ္စိုးေသာသူတို ့ကိုလည္းေကာင္း၊အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာဘာသာစကားကို ေျပာနိုင္ေသာသူတို ့ကိုလည္း
ေကာင္း။အသင္းေတာ္တို ့ကိုလည္းေကာင္း၊အသင္းေတာ္၌ ခန့္ထားေတာ္မူ၏။ ေကာရိ ႏၱဳၾသ၀ါဒစာ
 ပဌမေစာင္ ၁၂း၂၈။

၁၃။အသင္းေတာ္တို ့သည္ဤဆုေက်းဇူးတို ့တြင္ ဘယ္ဆုေက်းဇူးကို အထူးရွာရမည္နည္း။
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို မွီေအာင္လိုက္ၾကေလာ့။၀ိညာဥ္ဆုေက်းဇူးတို့ကိုအလြန္ အလိုရွိသည္တြင္ ပေရာဖက္
ျပဳရေသာအခြင့္ကိုသာ၍လိုခ်င္ေသာစိတ္ရွိၾကေလာ့။ ေကာရိ ႏၱဳၾသ၀ါဒစာ ပဌမေစာင္ ၁၄း၁။
သို့ေသာ္လည္းအသင္းေတာ္၌အျခားေသာဘာသာစကားျဖင့္ စကားတေသာင္းကိုေျပာနိုင္သည္ထက္
သူတပါးတို ့ကိုသြန္သင္ျခင္းငွါ စကားငါးခြန္းကိုဥာဏ္ႏွင့္တကြ ေျပာနိုင္ေသာအခြင့္ကိုသာ၍ အလိုရွိ၏။
 ေကာရိ ႏၱဳၾသ၀ါဒစာ ပဌမေစာင္ ၁၄း၁၉။

၁၄။ခရစ္ေတာ္သည္ ယံုၾကည္ေသာသူတို ့၌ ဘယ္နိမိတ္လကၡဏာ ရွိသည္နည္း။
ယံုၾကည္ေသာသူတို ့၌ျဖစ္အံ့ေသာနိမိတ္လကၡဏာ ဟူမူကား ငါ၏နာမကိုအမွီျပဳ၍ နတ္ဆိုးတို ့ကိုႏွင္ထုတ္
လတၱံ့။ထူးျခားေသာဘာသာစကားမ်ိဳးတို ့ကိုေျပာၾကလတၱံ ့။ေျမြတို ့ကိုဖမ္းကိုင္ၾကလတၱ ့ံ။ေသေစတတ္
ေသာအဆိပ္အေတာက္ကိုေသာက္စားလွ်င္ ေဘးဥပါဒ္ႏွင့္ကင္းလႊတ္ၾကလတၱံ ့။မက်မ္းမမာေသာသူတို ့
အေပၚမွာ လက္ကိုတင္၍ ခ်မ္းသာေပးၾကလတၱံ ့၊ဟုမိန့္ေတာ္မူ၏။ရွင္မာကုခရစ္၀င္ ၁၆း၁၇-၁၈။

၁၅။ ယံုၾကည္ျခင္း၏ဆုေက်းဇူးသည္ဘာအက်ိဳးကိုခံရမည္နည္း။
နာေသာသူရွိလွ်င္ သင္းအုပ္တို ့ကိုေခၚ၍သူတို ့သည္ဘုရားသခင္၏နာမေတာ္ကိုအမွီျပဳလွ်က္ လူနာကိုဆီ
န်င့္လူး၍သူ့အေပၚမွာ ဆုေတာင္းၾကေစ။ထိုသို ့ျပဳလွ်င္ ယံုၾကည္ျခင္း၏ဆုေက်းဇူးသည္ လူနာကိုကယ္
ဆယ္၍ သခင္ဘုရားသည္သူ့ကိုထေျမာက္ေစေတာ္မူမည္။သူသည္အျပစ္ျပဳမိေသာ္လည္း ထိုအျပစ္ကို
လႊတ္ေတာ္မူမည္။ ရွင္ယာကုတ္ၾသ၀ါဒစာ ၅း၁၄-၁၆။

၁၆။၎ဆုေက်းဇူးတို ့သည္အစဥ္အျမဲထင္ရွားမည္ေလာ။
ေမတၱာသည္ ေဖါက္ျပန္ျခင္းသေဘာႏွင့္အစဥ္ကင္းလႊတ္၏။ပေရာဖက္ဥာဏ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊
အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာဘာသာစကားကို ေျပာနိုင္ေသာအခြင့္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊သိပၸံအတတ္ကိုေသာ္
လည္းေကာင္း၊ကြယ္ေပ်ာက္လိမ့္မည္။   ေကာရိ ႏၱဳၾသ၀ါဒစာပဌမေစာင္ ၁၃း၈။

၁၇။ဆုေက်းဇူးတို ့သည္ဘယ္ေသာအခါ၌ ကြယ္ေပ်ာက္မည္နည္း။
ယခုမူကား ငါတို့သည္မစံုမလင္သိတတ္ၾက၏။ပေရာဖက္ဥာဏ္ႏွင့္ မစံုမလင္ေဟာတတ္ၾက၏။စံုလင္ျခင္း
သို့ေရာက္ေသာအခါမူကား မစံုလင္သမွ်တို့သည္ ကြယ္ေပ်ာက္ၾကလိမ့္မည္။ ေကာရိ ႏၱဳၾသ၀ါဒစာ
 ပဌမေစာင္ ၁၃း၉-၁၀။

၁၈။ဆုေက်းဇူးတို ့ကို ဘယ္အတြက္ေၾကာင့္ ထားေတာ္မူသနည္း။
ခရစ္ေတာ္၏ကိုယ္ေတာ္ကိုတည္ေဆာက္၍  ဓမၼဆရာ၏အမႈကိုျပဳတတ္မည္အေၾကာင္း သန့္၇ွင္းသူတို ့ကို
ျပင္ဆင္ျခင္းအလိုငွါ ထိုသခင္သည္လူအခ်ိဳ ့တို ့ကိုတမန္ေတာ္အရာ၌ လည္းေကာင္း။အခ်ိဳ ့တို ့ကိုပေရာ
ဖက္အရာ၌လည္းေကာင္း။အခ်ိဳ ့ကိုသာသနာျပဳရာ၌လည္းေကာင္း၊အခ်ိဳ ့ကိုသင္းအုပ္အရာ၊ဆရာအရာ၌
လည္းေကာင္း၊ခန္ု့ထားေတာ္မူ၏။ငါတို ့၇ွိသမွ်တို ့သည္ယံုၾကည္ျခင္းသို ့လည္းေကာင္း၊။ဘုရားသခင္၏
သားေတာ္ကိုသိက်ြမ္းျခင္းသို ့လည္းေကာင္း၊တညီတညႊတ္တည္းေရာက္၍ ခရစ္ေတာ္၏ျပည့္စံုျခင္း၊ပမာ
ဏအရပ္တည္းဟူေသာ ၾကီးရင့္ေသာလူ၏အျဖစ္သို ့၊ေရာက္ၾကသည့္တိုင္ေအာင္ ျဖစ္သတည္း။
ဧဖက္ၾသ၀ါဒစာ ၄း၁၁-၁၃။

၁၉။အသင္းေတာ္မွာ ဆုေက်းဇူးရွိေသာေၾကာင့္ ဘာအက်ိဳးရသနည္း။
 ငါတို ့သည္ေနာက္တဖန္ခပ္သိမ္းေသာၾသါဒေလတိုက္၍ဖရိုဖရဲလႊင့္သြားေသာသူငယ္မျဖစ္ဘဲလွ်က္ 
ေမတၱာစိတ္ႏွင္သမၼာတရားကို ေဟာေျပာသျဖင့္ဦးေခါင္းတည္းဟူေသာခရစ္ေတာ္မွာ အရာရာတို ့၌
ၾကီးပြါးၾကမည္အေၾကာင္းတည္း။  ဧဖက္ၾသ၀ါဒစာ ၄း၁၄-၁၆။

၂၀။အသင္းေတာ္၌ ဆုေက်းဇူးအေပါင္းထင္ရွားမည္ေလာ။
ထို ့ေၾကာင့္သင္တို ့သည္ငါတို့သခင္ေယရႈခရစ္၏ ေပၚ္ထြန္းေတာ္မူျခင္းကိုေျမာ္လင့္၍ေနစဥ္ ဆုေတာ္
တစံုတခုမွ်မေလွ်ာ ့ဘဲ စံုလင္လွ်က္ရွိၾက၏။ေကာရိ ႏၱဳၾသ၀ါဒစာ ပဌမေစာင္ ၁း၇။

၂၁။ၾကြင္းက်န္ေသာအသင္းေတာ္ကိုဘာအထူးလကၡဏာ အားျဖင့္သိနိုင္သနည္း။
နဂါးသည္ မိန္းမကိုအျငိဳးထား၏။ဘုရားသခင္၏ပညတ္ေတာ္တို ့ကိုက်င့္၍ ေယရႈ၏သက္ေသခံေံတာ္မူခ်က္ ့
ကိုစြဲလမ္းေသာသူတည္းဟူေသာ ထိုမိန္းမ၏ၾကြင္းေသာအမ်ိဳးအႏြယ္ကို စစ္တိုက္ျခင္းငွါသြား၏။
ဗ်ာဒိတ္က်မ္း ၁၂း၁၇။

၂၂။ေယရႈ၏သက္ေသခံေတာ္မူခ်က္သည္ ဘယ္အရာျဖစ္သနည္း။
ငါသည္ထိုသူကိုကိုးကြယ္ျခင္းငွါေျခရင္း၌ပ်ပ္၀ပ္၏။သူကလဲမျပဳပါႏွင့္။ငါကားသင္၏လုပ္ေဖာ္ေဆာင္ဖက္ျဖစ္၏
။ေယရႈ၏သက္ေသခံေတာ္မူခ်က္ကိုေဆာင္ေသာသင္၏ညီအကိုတို ့၏လုပ္ေဖာ္ေဆာင္ဖက္ျဖစ္၏။ဘုရား
သခင္ကိုကိုးကြယ္ေလာ့။အေၾကာင္းမူကားပေရာဖက္ေဟာေသာစကားခ်က္သေဘာသည္ ေယရႈ၏သက္ေသ
ျဖစ္သတည္း။ ဗ်ာဒိတ္က်မ္း ၁၉း၁၀။

၂၃။ထို့ေၾကာင့္ေနာက္ဆံုးေသာကာလ၌ ဘုရားသခင္၏အသင္းေတာ္မွာ ဘယ္လကၡဏာ ႏွစ္ပါးထင္ရွား
သနည္း။
အေျဖ။  ။ပေရာဖက္ေဟာေသာစကားခ်က္သေဘာႏွင့္ ဘုရားသခင္၏ပညတ္တို ့ကိုေစာင့္ျခင္း။

၂၄။ေနာက္ဆံုးေသာကာလ၌မည္သည့္အျခားေသာတန္ခိုးတို ့ထင္ရွားမည္နည္း။
နိမိတ္လကၡဏာတို့ကိုျပေသာ နတ္ဆိုး၏၀ိညာဥ္ျဖစ္သတည္း။ထို၀ိညာဥ္တို့သည္ေလာကီတနိုင္ငံလံုးတြင္
ရွိေသာ ရွင္ဘုရင္တို ့ထံသို ့ထြက္သြား၍ ။အနႏၵ တန္ခိုးနွင္ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ဘုရားသခင္၏ေန ့ၾကီး၌
စစ္တိုက္ျခင္းအလို ့ငွါ စုေ၀းေစၾက၏။ ဗ်ာဒိတ္က်မ္း ၁၆း၁၄။
ထိုအဓမၼ လူ၏လာျခင္းအေၾကာင္းဟူမူကား။စာတန္ျပဳျပင္ေသာအားျဖင့္မုသာႏွင့္စပ္ဆိုင္ေသာ၊ထူးဆန္း
ေသာတန္ခိုး၊နိမိတ္လကၡဏာ ၊အံ့ဖြယ္ေသာ အမႈအမ်ိဳးပ်ိဳးႏွင့္၎၊ပ်က္စီးျခင္းနွင့္ေရာက္ေသာသူတို ့တြင္
မတရားေသာ လွည့္ျဖားျခင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနွင့္ ၎လာလိမ့္မည္။ အေၾကာင္းမူကား၊ထိုသူတို ့သည္ကယ္တင္ျခင္း
သို ့ေရာက္အံ့ေသာငွါ သမၼာတရား၌ ေမြ ့ေလွ်ာ္ေသာစိတ္ကို မခံမယူၾက။ သက္သာေလာနိတ္ ၾသ၀ါဒစာ
၂း၉-၁၀။
အေၾကာင္းမူကား ခရစ္ေတာ္၏အေယာင္ကိုေဆာင္ေသာသူႏွင့္ မိ စၦာပေရာဖက္တို့သည္ေရြးခ်ယ္ေသာသူ
တို ့ကိုပင္လွည့္ျဖားနိုင္လွ်င္ လွည့္ျဖားေလာက္ေအာင္ၾကီးစြာေသာနိမိတ္လကၡဏာ၊အံ့ဖြယ္ေသာအမႈတို ့ကို
ျပဳၾကလိမ့္မည္။ ရွင္မႆဲခရစ္၀င္ ၂၄း၂၄။

၂၅။ေနာက္ဆံုးေသာကာလ၌ သမၼာ၀ိညာဥ္၏ထင္ရွားျခင္းသာမဟုတ္ဘဲမိ စၦာ၀ိညာဥ္၏ထင္၇ွားျခင္းလည္း
ရွိမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ က်ြႏု ္ပ္တို့သည္ဘယ္ကဲ့သ္ု ျပဳရမည္နည္း။
ပေရာဖက္ျပဳျခင္းကိုမထီမဲ့ျမင္မမွတ္ၾကႏွင့္။ခပ္သိမ္းေသာအရာတို ့ကိုစံုစမ္း၍ ေကာင္းေသာအရာကိုအျမဲ
ကိုင္စြဲၾကေလာ့။  သက္သာေလာနိတ္ ၾသ၀ါဒစာ ၅း၂၀-၂၁။
ခ်စ္သူတို ့ခပ္သိမ္းေသာစိတ္၀ိညာဥ္တို ့ကိုမယံုၾကႏွင့္။စိတ္၀ိညာဥ္တို့သည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္စပ္ဆိုင္သည္
မစပ္ဆိုင္သည္ကိုစံုစမ္းၾကေလာ့။အေၾကာင္းမူကား၊မိစၦာ ပေရာဖက္အမ်ားတို့သည္ဤေလာသို့သြားၾကျပီ။
ဘုရားသခင္၏၀ိညာဥ္ေတာ္ကို အဘယ္သို့သိနိုင္သနည္းဟူမူကား၊လူ့ဇာတိအားျဖင့္ၾကြလာေတာ္မူေသာ
ေယရႈခရစ္ကို၀န္ခံေသာ ၀ိညာဥ္မည္သည္ကား ဘုရားသခင္ႏွင့္စပ္ဆိုင္၏။လူဇာတိအားျဖင့္ၾကြလာေတာ္
မူေသာ ေယရႈခရစ္ကို၀န္မခံေသာ ၀ိညာဥ္မည္သည္ကား။ဘုရားသခင္ႏွင့္မစပ္ဆိုင္ ။ထိုသို့ေသာ၀ိညာဥ္
ကားသင္တို့သည္ၾကားခဲ့ျပီးသည္အတိုင္း ဤေလာကသို့လာမည္ျဖစ္၍ ယခုပင္လာလွ်က္ရွိေသာ အႏၱိ 
ခရစ္၏၀ိညာဥ္ျဖစ္၏။ ရွင္ေယာဟန္ၾသ၀ါဒစာ ပဌမေစာင္ ၄း၁-၃။
တရားေတာ္ကို၎၊သက္ေသခံေတာ္မူခ်က္ကို၎၊နားေထာင္ၾကကုန္။သူတို ့ေျပာေသာစကားသည္ ႏႈတ္
ကပါတ္ေတာ္ႏွင့္မညီလွ်င္သူတို ့၌ အာရံုမတက္ေသး။ေဟရွာယအနာဂတၱိက်မ္း ၈း၂၀။